ΟΜΑΔΕΣ ΔΥΚΤΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΤΗΤΑ

 


 

 Πολλές φορές είμαι αναγκασμένος να δράσω υπό από την διάταξη μιας ομάδα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δρω ή μάχομαι κάτω από τους κανόνες του κοπαδιού και της αγέλης. Ίσως γιατί πολλές φορές έχω επιβιώσει, ενώ η αγέλη όχι καθώς έχει νικηθεί από τους κανόνες της πραγματικότητας. Και αυτό γιατί πριν κάνω κάτι, πάντα μετρώ το αντίκτυπο, όχι μόνο σε συμβατό επίπεδο αλλά και άλλου! Ο λόγος που δρω έτσι, είναι γιατί όπως υποστηρίζει άλλωστε και η ψυχολογία – οι άνθρωποι σε ομάδες κοιτούν ο καθένας ξεχωριστά να ξεχωρίσουν, αγνοώντας τον κίνδυνο. Φυσικά και ο καθένας πάει σε μια τέτοια κατάσταση να κάνει τον ήρωα αλλά γίνεται ακόμα ένα κοτόπουλο προς σούβλισμα! Οι αληθινοί ήρωες σίγουρα δεν ήταν αδαείς, ίσως έτσι να φαίνονται αλλά διακατέχονταν από πονηρία και μη βιασύνη ή βιάζονταν μόνο κατά την απειλητική μάχη! Μια ομάδα έχει τον συνηθισμένο τρόπο να επιτίθεται με τους ίδιους συμβατικούς τρόπους! Ένας άνθρωπος που λειτουργεί με την μεταφυσική πολεμική, δρα ταυτόχρονα και συμβατά και μη συμβατά, ακόμα και μέσα σε ομάδες. Αυτό τον κάνει να επιβιώνει εκεί που η συνήθης ομάδα δεν επιβιώνει! Φυσικά και τα δίκτυα ανθρώπων αυξάνουν το προσωπικό και ατομικό ταλέντο, αρκεί να μην συλλέγεις από το δίκτυο τα πάντα και να επιλέγεις με ποιους και με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσεις το δίκτυο αυτό ή και ποιοι θα γίνουν μέρος και θα συνδεθούν με το προσωπικό σου δίκτυο. Να θυμάσαι φιλέ αναγνώστη, τόσο στην ζωή όσο και όταν λειτουργείς μέσα σε ομάδες, ο στρατηγός σου είναι πρώτα το μυαλό σου. Ο νους σου είναι τόσο πομπός εκπομπής όσο και δέκτης καταστάσεων -  επέλεξε τι εκπέμπεις στο δίκτυο της ομάδας δράσης αλλά και το τι θα δεχτείς. Μπορεί αυτό που θα δεχτείς, αν δεν γνωρίζεις να φιλτράρεις, να σε θέσει κυριολεκτικά εκτός μάχης και αυτό να μην στο κάνει ο αντίπαλος εχθρός της ομάδας, αλλά να πέσεις μόνος σου εκ των έσω!

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΔΑΛΙΔΑ –ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΤΟΝ ΕΧΘΡΙΚΟ ΖΩΤΙΚΟ ΧΩΡΟ!

 

 Είναι γνωστό στους χώρους δύναμης ή στις ομάδες δύναμης που έχω συνεργαστεί κατά καιρούς, ότι χρησιμοποιώ την μεταφυσική πολεμική ως τακτική δράσης σε πολλά επίπεδα! Επίσης, είναι γνωστό ότι η τακτική μου αποφεύγει την δράση κάτω από τα ίδια μοτίβα ή την ρουτίνα! Και αυτό, διότι όταν επιλέγεις να δράσεις με την τακτική ρουτίνα τότε οι επιλογές σου είναι ήδη γνώστες από προηγούμενες δράσεις σου! Επίσης, είναι γνωστό ότι καλύτεροι δάσκαλοι μου αποτέλεσαν οι ίδιοι μου οι αντίπαλοι, αφού έχω συνήθεια να αναλύω τον αντίπαλο - το πώς δρα ή λειτουργεί εναντίον μου και εντέλει η στρατηγική του αντίπαλου, γίνεται δική μου στρατηγική και δικό μου όπλο, εκμεταλλευόμενος τις ψυχικές στάσεις του αντίπαλου υπέρ μου! Παράλληλα, πάντα μεταφέρω το πεδίο της αντιπαλότητας σε πεδία που για τον αντίπαλο είναι άγνωστα! Και ένας τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να περιμένεις τον αντίπαλο να έρθει και όχι να πας εσύ. Είναι άλλωστε γνωστό ακόμα και στην συμβατική πολεμική στρατηγική ότι, ο αμυνόμενος έχει πάντα περισσότερα όπλα από τον επιτιθέμενο. Μια συνήθης τακτική των αντιπάλων μου είναι να δρουν στον ζωτικό μου χώρο, φέρνοντας μαζί τους το θηλυκό στοιχείο, ώστε να λειτουργείσει απέναντι μου ως Δαλιδά. Πως δρα ένας άνθρωπος που δρα με την μεταφυσική πολεμική εκεί; Το είπα και πιο πάνω: παίρνω τα όπλα και τις στρατηγικές του εχθρού και τα κάνω δικά μου όπλα, κύριοι! Μέσα από την ίδια την Δαλιδά χαρτογραφώ τον ίδιο τον αντίπαλο! Αντιστρέφοντας το όλο παιχνίδι, φυσικά όχι επιδεικνύοντας ότι κατανοώ, αλλά φορώντας ίσως και το προσωπείου του καλόβουλου χαζού. Βλέπετε στον πόλεμο, είτε μεταφυσικής πολεμικής είτε συμβατής, αυτοί που κραυγάζουν ή φωνάζουν την εξυπνάδα τους, μάλλον είναι οι πρώτοι που θα πέσουν στο πεδίο της μάχης! Από την Δαλιδά λοιπόν μπορεί να δεις τον ίδιο τον αντίπαλο. Αν δε, η ίδια η Δαλιδά λειτουργεί εν αγνοία της, εκεί το παιχνίδι είναι ακόμα πιο εύκολο, μέσω ερωτήσεων, τακτικών, κ.λ.π μπορείς κυριολεκτικά να ξεβρακώσεις τον αντίπαλο σου! Βλέπετε μια από τις τακτικές των γυναικών, εκ φύσεως, είναι να επιδεικνύουν πράγματα και καταστάσεις! Αλλά ακόμα και αν είναι μια πλήρες εκπαιδευμένη Δαλιδά, πάλι μπορεί να την μετατρέψεις, τουλάχιστον εγώ αυτό κάνω, ως οπτική γέφυρα προς τον αντίπαλο ζωτικό χώρο. Ξέρω ότι δεν κατανοείτε τι λέω. Ας φέρουμε λοιπόν ένα παράδειγμα μεταφυσικής πολεμικής: έχεις απέναντι σου μια Δαλιδά και θέλεις να δεις πως δρα αυτή ή το στρατόπεδο που ανήκει; Γύρνα και κοίτα τα παπούτσια της - από τι είδος παπούτσια φορά κάποιος μπορεί κυριολεκτικά να βγάλεις διαμάντια για το ποιος είναι! Από εκεί μπορεί να δεις το πώς κινείται ή δρα στην συμβατική ζωή του και από το πώς κινείται ένα σώμα στο χώρο βλέπει πως δρα και σε άλλα επίπεδα, όπως η ταχύτητα, τα κανάλια ροής και σε διάφορες άλλες δραστηριότητες! Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι, στον στρατό επιβάλλεται τιμωρία στους φαντάρους που δεν έχουν γυαλισμένα και σωστά δεμένα τα παπούτσια τους! Ένας σωστός μαχητής της μεταφυσικής πολεμικής μπορεί να σκίζει τα πέπλα για το ποιος είναι ο αντίπαλος, χωρίς καν να του πει ο ίδιος μια λέξη! Το ίδιο μπορεί να συμβεί κοιτώντας μια Δαλιδά. Άλλωστε, όπως υποστηρίζουν και οι κανόνες της προπαγάνδας, η ιδία η μόδα αποτελεί τρόπο ή μέσο προπαγάνδας και μόδα είναι και το τι θα επιλέξουμε να φορέσουμε κύριες μου.

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΓΜΑΤΑ

 


ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΓΜΑΤΑ 

 

Υπάρχουν πολύ τρόποι να πολεμήσεις! Άλλωστε, ο κόσμος γύρω μας είναι ένα πολυεπίπεδο πεδίο μάχης. Δεν είναι καθόλου αστείο, ακόμα και αυτό που λέγανε οι σοφοί του μεσαίωνα ότι ακόμα και ο έρωτας είναι ένας είδος πολέμου! Και σε αυτό το πεδίο μάχης κάποιοι έχουμε όπλα, ή τρόπους οπτικής, που η συνήθης ανθρωπότητα δεν έχει. Όχι γιατί είναι ανίκανη, όχι γιατί δεν έχει τις προδιαγραφές αλλά γιατί έχει γίνει ένας κοσμικός τεμπέλης  και περιμένει τα πάντα από τους θεούς της! Διότι αν δεν δεχτεί το σοκ, δεν ξεφεύγει από τα βαλτωμένα νερά! Ο γραφών όμως πάντα λειτουργούσε και έκανε αυτό που θεωρούσαν οι εχθροί του ότι δεν θα κάνει! Και φυσικά δεν κάνω τίποτα τυχαία στην ζωή μου, ακριβώς γιατί θεωρώ ότι ο εχθρός πρέπει πάντα να εστιάζει άλλου! Κάποτε μάλιστα μια συνεργάτιδα μου μου είπε για έναν εχθρό μου, “θεωρεί ότι είσαι λίγος”. Γέλασα και απάντησα “ωραία, ο εχθρός πρέπει να καταλάβει το στιλέτο όταν ήδη τον έχει πληγώσει”. Πολλές φόρες έχω, από απλά πράγματα και κινήσεις, κυριολεκτικά ξεβρακώσει αντιπάλους, για παράδειγμα, αρκεί να δεις με ορισμένο τρόπο τις φωτογραφίες του για να κατανοήσεις ποιος είναι. Ακόμα και το τι θέλει να βγάλει προς τα έξω. Απλά από μια φωτογραφία σας κύριοι……!  Κατεβαίνουν τα πέπλα στα μάτια πολεμιστών του είδους μου! Κοιτώντας απλώς το περιβάλλον του, μπορείς να κρίνεις τον αντίπαλο, από τις αδυναμίες του ως τα όπλα του. Μην ξεχνάτε ότι, είτε το θέλουμε είτε όχι, το περιβάλλον μας επισκιάζει! Αυτός είναι και ο λόγος που ακόμα και η κοντινοί μου συνεργάτες γνωρίζουν μόνο κρίκους πραγμάτων που έκανα εδώ και χρόνια, όχι ολόκληρη την αλυσίδα! Αν κάποιος λειτουργεί στον βαλτό του ή θα τον προσπεράσω ή θα τον απομακρύνω ή θα τον έχω σε απόσταση, δεν έχω καμία διάθεση να πιαστώ στο πλέγμα της βαλτώδης πραγματικότητας που δημιουργεί γύρω του και να γίνω μέρος της! Ωστόσο, πολλές φορές έχω αφήσει βαλτώδεις συνεργάτες μου να προσεγγιστούν από υποψήφιους κατασκόπους - εχθρούς και να τους πάρουν με το μέρος τους. Αλήθεια κύριοι, νομίζετε πως νικήσατε; Κάθε άλλο, ο πρώην συνεργάτης που θεωρήσατε ότι κερδίσατε μπήκε στο πλέγμα της πραγματικότητα σας, με όλο το βαλτώδες δίκτυο του και σας έμπλεξε στην θάλασσα του βούρκου του. Φυσικά, πολύ αργότερα οι εχθροί κατανοούν ότι ο ένας προδότης εξουδετέρωνε τον άλλον και όλοι μαζί κολυμπούν στα λασπόνερα! Βλέπετε, ξέρω να παίζω με τους κανόνες της πραγματικότητας με τέτοιες κινήσεις που ακόμα και κάμερα στην πλάτη να μου είχατε, πάλι χαμένοι θα ήσασταν. Αυτές είναι κινήσεις μεταφυσικής πολεμικής πάνω στο πλέγμα της πραγματικότητας, που το συμβατά μάτια δεν θα κατανοήσουν ποτέ σε έμενα! Αφήνοντας τον εχθρό σου να πάρει το λάθος πιόνι για δικό του στην δική του πλευρά, λειτουργεί σαν ιός και φυσικά το ίδιο το πιόνι δεν χρειάζεται να γνωρίζει, δεν χρειάζεται καν να σου δώσει στοιχεία για τον αντίπαλο. Όσο για τον δικό σου πιόνι που άλλαξε παράταξη, χάχα, όσοι με γνωρίζουν από τα 19 μου χρόνια και στην στρατεύσιμη θητεία μου, γνωρίζουν πλέον την από χρόνια ατάκα μου, “μόνος μου γεννιέμαι και μόνος μου πεθαίνω”. Αυτό σημαίνει πολλά, όπως ότι ακόμα και ανάμεσα στους στενούς μου κύκλους και συνεργάτες, το πώς σκέφτομαι, το πώς δρω, το τι κάνω ουσιαστικά μπορεί να το κατανοήσω μόνο εγώ! Άλλωστε, ακόμα και δίπλα μου να ήταν κάποιος 24 ώρες το 24ωρο, αυτό που θα έβλεπε θα ήταν την κλοπή ή την αλλαγή στρατοπέδου ενός συνεργάτη και όχι το πώς λειτούργησα εγώ στο πλέγμα της πραγματικότητας. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ! Όσο για τους αντίπαλους που θεώρησαν ότι κατάφεραν κάτι, παίρνοντας ένα πιόνι, μπορούν να δουν το πώς κατέρρευσε η πραγματικότητα τους μετέπειτα και έχουν τα επιμελέστατα περαστικά μου!

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

 

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ

 

 


 

Η δύναμη του πολεμιστή είναι πολυδιάστατη και περιλαμβάνει την πνευματική
πειθαρχία, την ανδρεία, και την αφοσίωση. Δεν αφορά μόνο τη σωματική ισχύ, αλλά τη μεταμόρφωση του ατόμου ώστε να είναι πειθαρχημένο, δίκαιο και ευγενές
απέναντι στις δυσκολίες της ζωής, ενώ η ανδρεία πηγάζει από την αφοσίωση σε μια
ιδέα. Κάποια όμοια εσωτερικά χαρακτηριστικά ενώνουν τους πολεμιστές όλων των
εποχών, κάτω από ένα κοινό πολεμικό πνεύμα. Ένα  πολεμικό πνεύμα το οποίο εκφράστηκε
μέσα από μία πλούσια πολεμική παράδοση, η οποία ενέπνευσε και εμπνέει ακόμη και
σήμερα πολλούς ανθρώπους. Ο πολεμιστής ξέρει ότι ο μοναδικός εχθρός είναι ο εαυτός
του και το πραγματικό πεδίο μάχης βρίσκεται μέσα του. Έτσι ο πόλεμος μετατρέπεται σε
μία διαδικασία συνεχόμενης αυτοβελτίωσης, μία μάχη μεταξύ των φωτεινών και των
σκοτεινών στοιχείων του εαυτού του. Το πνεύμα αυτοθυσίας πηγάζει από την αφοσίωση
του πολεμιστή απέναντι  στην Ιδέα που υπηρετεί. Διότι αυτός κατέχει την ανδρεία να
τοποθετεί το αντικείμενο υπηρεσίας του πάνω από τον ίδιο του τον εαυτό.Το μονοπάτι με
καρδιά είναι και ο Δρόμος του Πολεμιστή ή ο Δρόμος της Ελευθερίας, της Αρετής, της
Τόλμης και της Ανδρείας. Ο Δρόμος του Πολεμιστή είναι ένας καθαρά εσωτερικός δρόμος
και διάφορες παραλλαγές του έχουν αναπτυχθεί από την αρχαιότητα σε όλο τον κόσμο. Το
αληθινό θάρρος βρίσκεται στο να ζεις όταν είναι σωστό να ζήσεις και να πεθάνεις όταν
είναι σωστό να πεθάνεις.
Ο πολεμιστής λέει:
 

Δεν έχω πανοπλία. Η βούληση και η δικαιοσύνη είναι η πανοπλία μου.
Δεν έχω κάστρα. Το ατάραχο πνεύμα είναι το κάστρο μου.
Δεν έχω σπαθί. Το όνειρο του πνεύματος είναι το σπαθί μου.
Όποιος έχει απελευθερωθεί από την ιδέα του θανάτου, δεν τον φοβάται καθόλου!
Ο πολεμιστής δεν ασχολείται όμως μόνο με τη δύναμη. Χρησιμοποιεί τον ελεύθερο χρόνο
του για να κατανοήσει τις επιστημονικές σπουδές. Μπορούμε να παραλληλίσουμε τους
πολεμιστές με τους φύλακες της Πολιτείας του Πλάτωνα. Βλέπουμε τους φύλακες να
εκπαιδεύονται με μουσική και γυμναστική, να είναι γρήγοροι, ανδρείοι, με λεπτή αίσθηση,
φιλοσοφική φύση και να αντιστέκονται στις επιθυμίες.

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΚΑΘΕ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ!


 

Όλη η ιστορία αποτελεί ένα μνημείο ανθρώπινης καταστροφικότητας, μονομαχίας, στρατηγικών και πολέμου. Όμως, όπως λέει το αρχαίο ρητό “Πόλεμος, πατήρ πάντων”. Πάντα θα αποκαλύπτουμε τον εαυτό μας, τις δυνάμεις του και τις ικανότητες του κάτω από συνθήκες πίεσης, είτε αυτές είναι διαμάχες, είτε αυτέςεπέρχονται υπό στρατηγικές πολέμου. Η φύση και η πραγματικότητα αλλά και η ανθρώπινη ιστορία έχουν επιδείξει ότι ζούμε σε περιβάλλον στο οποίο προάγεται πάντα η επίδειξη δύναμης και ισχύος. Στην κοινωνία αλλά και στην φύση, πάντα επικρατεί ο ισχυρός. Η ιδανική κατάσταση σε αυτό, είναι ο ισχυρός να κερδίζει χωρίς καν να χρειαστεί να μάχεται. Και αν αυτός αποφασίσει να δώσει τη μάχη, να επιλέγει τον τόπο και τον χώρο της διεξαγωγής της. Ο αναγνώστης ας θυμάται ότι καμία μάχη δεν είναι ποτέ ίδια με την μιαν άλλη. Και αυτό διότι, τόσο η φύση του περιβάλλοντος όσο και του ανθρώπου, διακατέχεται από πολυπλοκότητα. Ένα μεγάλος λάθος πολλών στρατών ακόμα και μεγάλων στρατηγών, είναι ότι διατήρησαν μοτίβα στρατηγικών, παλαιότερες επιτυχημένες τεχνικές πολέμου ή στρατηγικής, η οποίες επιλέχτηκαν στο σήμερα ακριβώς επειδή είχαν επιτυχία στο χθες. Πρέπει να θυμόμαστε ότι κάθε ημέρα είναι ένα νέο πεδίο μάχης, με καινούριες συνθήκες, άρα απαιτεί και νέες λύσεις και στρατηγικές. Όποιος δεν εξελίσσεται συνεχώς στην στρατηγική και στον πόλεμο, έχει ως δεδομένο την ήττα.

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

 



 

Καθημερινά, οι άνθρωποι,  καθίστανται θύματα μιας ανελέητης προπαγάνδας που τείνει να αλλοιώσει την εικόνα της πραγματικότητας από αυτήν που ο καθένας χωριστά έχει διαμορφώσει. Σύμφωνα με τους κανόνες της προπαγάνδας, μια «αστυνομία σκέψης» θα ασκεί τον απόλυτο έλεγχο σε τέτοιο βαθμό που στο τέλος η δυνατότητα σκέψης θα έχει εξαλειφθεί ή ποινικοποιηθεί. Οι διαφημιστές προτιμούν να πουλούν και όνειρα μαζί με επώνυμα προϊόντα (brands). Έτσι η Coca Cola είναι «στιγμές ζωής» και ο Nescafe «ατέλειωτη ευχαρίστηση». Οι διαφημιστές –αυτοί οι «καλλιτέχνες», συντονίζονται με τις διαθέσεις του εγκεφάλου του κοινού τους. Τις τεχνικές της σημερινής διαφήμισης θα τιςζήλευε και ο Γκέμπελς! Οι προπαγανδιστικοί και διαφημιστικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν και τη νέα επιστήμη της Μιμητικής (memetics), ως εργαλείο ερμηνείας της διασποράς της λαϊκής κουλτούρας και διαμόρφωσης του μελλοντικού μάρκετινγκ. Αν στο μυαλό σας έχει αποτυπωθεί οποιοδήποτε διαφημιστικό σποτ ή αν ακολουθείτε άθελα σας τα ρεύματα της μόδας, τότε ίσως έχετε έρθει σε απροσδόκητη επαφή μ’ ένα μιμ (meme).Στην τηλεόραση, η ίδια διαφήμιση μπορεί να παιχτεί με καθυστέρηση 2’’, με μία άσχετη άλλη διαφήμιση στο ενδιάμεσο. Αν κάποιος παρακολουθήσει 2 ώρες τηλεόραση είναι πολύ πιθανό να δει την ίδια διαφήμιση πάνω από 3 φορές. Ηεπανάληψη του ενός συγκεκριμένου σύμβολου ή το ίδιου συνθήματος, βοηθά το κοινό να το θυμάται. Αυτό θα μπορούσε να είναι με τη μορφή ενόςκουδουνίσματος ή εικόνας πουτοποθετείται σχεδόν πάντα στην εικόνα/σκηνή. Αυτό περιλαμβάνει, επίσης, τη χρήση υποσυνείδητων φράσεων, εικόνων ή άλλου περιεχόμενου σε ένα κομμάτι της προπαγάνδας. Η συμπεριφορά προς την επανάληψη είναι αρχικά θετική,έως ότου ο καταναλωτής μάθει και εξοικειωθεί με τη διαφήμιση, η στάση είναι θετική. Η εκμάθηση εξελίσσεται γρήγορα εντός της πρώτης έκθεσης, οδηγώντας σε μια γρήγορη αύξηση της ανάκλησης. Στην διαφήμιση, η τεχνική αυτή αποκαλείται και Μηχανιστική: Απαγόμενη τις αρχές της Ψυχανάλυσης, η πρακτική αυτή προϋποθέτει την επανάληψη ενός συγκεκριμένου σλόγκαν ή εικόνας. Η επανάληψη ενεργοποιεί το σημείο επιθυμίας του εγκεφάλου. Κάπως έτσι γεννιόνται στο νου μας τα μιμς, μεταπηδούν από μυαλό σε μυαλό μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζουμε μίμηση (memesis). Σύμφωνα με τον δρ. Don Beck «τα μιμ είναι κρυφά σχήματα εντός της ροής και του αναβρασμού της κουλτούρας μας». Στη δεκαετία του 1980, με την ανάπτυξη και της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence), δημιουργήθηκε κι ο νέος επιστημονικός κλάδος της Μιμητικής. Η μιμητική μηχανική, χάρη στους σχεδιαστές των «πολιτιστικών ιών» βοηθούν τους ειδικούς των αγορών ναμπορούν πλέον να εξαπολύσουν σε πλήρη έκταση σχεδιασμένους ‘’εγκεφαλικούς ιούς’.  Το σαγηνευτικό βλέμμα και η περιποιημένη εμφάνιση, όπως και φυσικά το καταπληκτικό τους λέγειν, ωθεί τον πομπό στην επιθυμία απόκτησης του προϊόντος, στην διαφήμιση της ιδέας στην προπαγάνδα! Οι επαναλήψεις φθόγγων - λέξεων, ομοιοκαταληξίες, παρηχήσεις, λογοπαίγνια, αναγραμματισμοί, αμφισημίες έχουν ως στόχο την άμεση εντύπωση του μηνύματος στο υποσυνείδητο του δέκτη. Αίσθηση δική μου, αλλά και πολλών άλλων, είναι ότι οι “αγοραστικές αποφάσεις” όλο και περισσότερων ανθρώπων, βασίζονται στις κοινές αξίες, τον ίδιο τρόπο σκέψης, και τις ίδιες προοπτικές που δημιουργούνται.

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΠΑΝΟΥ(ΤΑΚΗ) ΚΟΥΡΒΑ( Ιστορικό Αρχείο Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μίου Αθηνών)

 

 




ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΑΠΟ ΤΟ HELLINC NEWS OF AMERICA

 


Αναφορά της κατάθεσης στεφάνων στο μνημείο του αγνώστου στρατιώτη, κατά τα ΣΑΛΑΜΙΝΙΑ2025, από την αμερικάνικη εφημερίδα HELLINIC NEWS OF AMERICA. Στο δημοσίευμα, αναφέρετε και η τιμητική παρουσία κατά την τελετή, του Γρηγόρη Τσουκαλά.

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.

 


Τα Μ.Μ.Ε. αποτελούνται από πολλά μέσα (τηλεόραση, τύπος, ραδιόφωνο), τα οποία στοχεύουν στην ενημέρωση μίας «μάζας». Αυτή η μάζα είναι οι πολίτες της κάθε χώρας, της κάθε πόλης και χωριού που επιθυμούν να ενημερώνονται για το τι συμβαίνει στην χώρα όπου ζουν, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Η προπαγάνδα ορίζεται ως η σκόπιμη, συστηματική προσπάθεια διαμόρφωσης των αντιλήψεων και χειραγώγησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και δράσης, διότι ταυτόχρονα το μόνο που σου ζητάει είναι η απόλυτη προσοχή σου σε αυτήν, για παράδειγμα την κλασσική φράση των παρουσιαστών πριν τις διαφημίσεις «Μην αλλάξετε κανάλι γιατί θα είμαστε εδώ και μετά τις διαφημίσεις με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα», καθώς και την επίτευξη μιας απόκρισης που προωθεί την επιθυμητή πρόθεση του προπαγανδιστή.

Το γεγονός ότι ένα άτομο, το οποίο παρακολουθεί ειδήσεις, βρίσκεται στα πρόθυρα κατάθλιψης δεν είναι καθόλου τυχαίο. Παρακολουθώντας μόνο τα αρνητικά γεγονότα που συμβαίνουν παγκοσμίως, σου προκαλούνται αρνητικά συναισθήματα, πχ η κρατική ραδιοτηλεόραση η οποία σε συνεργασία με τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας, αναζητεί υλικό στα δεξιά κανάλια των ΗΠΑ καθώς και στην κινεζική τηλεόραση ώστε να διαμορφώσει ένα αφήγημα, σύμφωνα με το οποίο η Ρωσία κερδίζει τον πόλεμο.

Η Προπαγάνδα έχει συγκεκριμένη στρατηγική: Σκοπό, Στόχο (ποιο κοινό θέλει να επηρεάσει και πότε), Μέθοδο, Μήνυμα, Μέσο Διάδοσης, Πληροφόρηση, Ανάδραση, και, οπωσδήποτε, ικανότητα εκμετάλλευσης και προσαρμογής (ευελιξία ή/και ικανότητα ταχείας αλλαγής). Τα στατιστικά στοιχεία, επίσης, που δεν μπορούν να ελεγχθούν εύκολα, αποτελούν ένα από τα προπαγανδιστικά εργαλεία στους διεθνείς οργανισμούς. Η προπαγάνδα και η συστηματική παραπληροφόρηση ήταν και παραμένει το ισχυρό στο δρόμο για την κατάκτηση της εξουσίας. Ας θυμηθούμε για παράδειγμα πως η  μισητή τρόικα μετονομάστηκε σε «θεσμούς» και το νέο μνημόνιο- το σκληρότερο- ξαφνικά έγινε «πρόγραμμα». Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα. Ο δημοσιογράφος δεν είναι βεβαίως ιστορικός, αλλά οφείλει εκ των πραγμάτων να αποτυπώσει και να μεταδώσει στο κοινό με το λόγο και την εικόνα τι συμβαίνει, την ώρα που συμβαίνει.

Τα ρεπορτάζ από εμπόλεμες ζώνες είναι η πρώτη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας σε πραγματικό χρόνο. Και, όπως έλεγε ο Robert McNamara,

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

 

 

 


 Ο Γρηγόρης Τσουκαλάς ιδρυτής & διευθυντής του Τμήματος Μελέτης Ασυνήθιστων Φαινομένων Μελετών, ιδρυτής & διευθυντής του Τμήματος Γεωστρατηγικής, Στρατηγικής & Ιστορίας και Ιδρυτής & Διευθυντής του Τμήματος Πολιτισμού στον Οργανισμό.Ε.Π.Ε.Α.Ν μαζί με τον Κυριάκος Μαριδάκης: κορυφαίος Έλληνας της Διεθνής Πολιτιστικής Διπλωματίας.Βασιλικός Διευθυντής της Κυβερνητικής θαλαμηγού της βασιλικής οικογένειας του Ντουμπάι και του Πρωθυπουργού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Εθνικός Πρόεδρος-Πρέσβης Καλής Θελήσεως του International Ambassador Club, Υπεύθυνος διπλωματικών αποστολών και διοργανωτής της επετειακής εκδήλωσης των ΣΑΛΑΜΙΝΙΩΝ στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη από το 2011 με την συμμετοχή 60 πρεσβειών, διπλωματών διεθνών οργανισμών διεθνοποιώντας τον θεσμό ως παγκόσμια επέτειος ιδεών και αξίων, προβάλλοντας την Ειρήνη, την αλληλεγγύη, την ένωση των λαών κατά του αντισημιτισμού και της Ιερουσαλήμ ως παγκόσμια πνευματική κοιτίδα ειρήνης και ενότητας, μέλος της Διεθνούς τιμητικής κοσμητείας Θερμοπύλες – Σαλαμίνα 2020 Ιδρυτής Διεθνούς Ιδρύματος Σαλαμίς, Ιδρυτικός Προέδρος Ελληνο-Ισραηλινής Ενωσης, Ιδρυτικός πρόεδρος Ροταριανού Ομίλου της Σαλαμίνας, τ.Β. Διοικητής Περιφέρειας 2470 -Τομεάρχης Διακρατικής Επιτροπής της Ροταριανής Περιφέρειας 2470 Ελλάδος-Ισραήλ-Η.Α.Ε., Μέλος Δ.Σ. Λέσχης της Ρώμης, μέλος του ΑΧΕΠΑ Maritime St. Nicholas,Ιππότης στο διεθνές διπλωματικό τάγμα St.Gabriel, υπεύθυνος δυο διπλωματικών αποστολών της Ισραηλινής πρεσβείας σε επίσημη επίσκεψη στο Δήμο της Σαλαμίνας, Βραβευμένος από το Παγκόσμιο Κέντρο Ελληνισμού και διεθνών οργανισμών.επίτιμο μέλος του “Ιδρύματος Πολιτισμού Ιωάννη Καράκωστα”

Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΜΕ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ

 


Ο Γρηγόρης Τσουκαλάς ιδρυτής & διευθυντής του Τμήματος Μελέτης Ασυνήθιστων Φαινομένων Μελετών, ιδρυτής & διευθυντής του Τμήματος Γεωστρατηγικής, Στρατηγικής & Ιστορίας και Ιδρυτής & Διευθυντής του Τμήματος Πολιτισμού στον Οργανισμό.Ε.Π.Ε.Α.Ν μάζι με τον Πρεσβευτή της κυπριακής δημοκρατία και σημαιοφόρο της Κύπρου.
— περήφανος.

ΝΑΟΣ ΗΡΑΚΛΗ ΚΛΕΩΝΕΣ


 





Κάπου ανάμεσα στις παρυφές του χρόνου και της σημερινής πραγματικότητας, εδρεύει ένα μικρό χωριό που το όνομα του αλλά και η ιστορία του, είναι δεμένη με την εποχή που οι Θεοί και οι Ημίθεοι ζούσαν ανάμεσα στους ανθρώπους. Το όνομα αυτού του μικρού σε έκταση τόπου αλλά μεγάλου στις περγαμηνές της ιστορίας, προέρχεται από την κόρη του ΑΣΩΠΟΥ ή ΠΕΛΟΠΑ ΚΛΕΩΝΗ. Όπως ήδη καταλάβατε, ο βασιλιάς άνεμος παρέσυρε εμένα και τους συντρόφους μου στο μικρό χωριό Κλεωνές, όπου αναζητήσαμε τον χώρο λατρείας εκείνου του Ημίθεου που αψηφούσε ακόμα και τις προσταγές του πατέρα του Θεού Δία, υπέρ πάντα των ανθρώπων. Ο χώρος λατρείας του, ανακαλύφθηκε το 1926 και οι ανασκαφές έφεραν στο φώς, ένα μικρό δωρικό Ναό όπου εκεί τιμούσαν τον Ηρακλή για τον άθλο του με το λιοντάρι της Νεμέας. Στον περίβολο του Ναού, ο Παυσανίας μας αναφέρει στα Κορινθιακά, ότι υπήρχαν οι τάφοι του Κτεάτου και του Ευρύτου όπου σκότωσε ο Ηρακλής, όταν ατίμασαν την υπόσχεση ανακωχής μεταξύ τους. Εδώ όμως θα πρέπει να τονίσουμε, ότι υπάρχουν αναφορές πως οι σιαμέζοι αδερφοί Κτεάτος και Ευρύτος, θάφτηκαν κοντά στο Ιερό του ισθμίου Ποσειδώνα. Στις Κλεονές αναφέρεται ο Πλούταρχος και ο Παυσανίας, όταν μας ενημερώνουν ότι ο Ηρακλής φιλοξένησε εκεί τον γέροντα Μόλαρχο, όπου είχε θανατωθεί ο γιός του από το λιοντάρι της Νεμέας. Από εκεί επίσης, τοποθετούν την εκκίνηση του Ηρακλή για τους επτά από τους δέκα άθλους που έπραξε. Ο Ναός, αποτελεί μοναδικό αρχαίο σωσμένο μνημείο δωρικού τύπου, της λατρείας του Ηρακλή. Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνούμε ότι αποτέλεσε το σημείο αφετηρίας του Κλεωνέου Αγώνα. Σήμερα, σώζεται μέρος του τοιχίου του Ναού και τμήμα του αγάλματος του Ηρακλή. Δυστυχώς η ανάδειξη του Ναού δεν έχει πραγματοποιηθεί, αφού τα στοιχεία για το χώρο είναι ελάχιστα,όπως και οι έρευνες.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ

  Η απόλυτη τεχνική προπαγάνδας και τεχνικών δύναμης, σε σχέση με την πολιτική, δες, πως λειτουργά ένας πολιτικός φίλε αναγνώστη. Η τεχνικ...